Viikko 9 – perusjuttuja

Tällä viikolla neljä treeniä ja ne kaikki sujuivat ihan mukavasti. Treenit olivat erilaisia, mutta niin oli sääkin. Oli lumetonta ja aurinkoista keliä ja sitten myös sellaista keliä, jossa lunta satoi koko ajan.

Paras treeni oli sunnuntaina eli kaksi tuntia kevyttä juoksemista tai hölkkää se taisi olla. Mukavaa oli juosta ja samalla kuuntelin Maratonlabbetin podcastia. Aiheena oli viimeistelyharjoittelu. Pointtihan on se, että viimeistelyllä voi vielä parantaa suoritusta sellaiset 1-5 %. Eli ei sillä ihmeitä tehdä. Kyse on siitä mitä olet tehnyt ennen, kun aloitat viimeistelyn. Mutta pähkinänkuoressa kyse on siitä, että harjoittelua kevennetään 2-3 viikkoa ennen tapahtumaa. Parhaiten toimii sellainen kevennys, joka alkaa kaksi viikkoa ennen. Määrää ei vähennetä, mutta tehoja lasketaan eli ensimmäisellä viikolla sellaiset 20 % kevyempää ja toisella viikolla 40 % kevyempää.

Ja tässä pari kuvaa eli viikolla yhdeksän oli lumellista ja lumetonta keliä.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Leave a comment