Viikko 35 – rankkaa juoksemista

Olipa rankka viikko, koska sisältönä oli rankkaa juoksemista – ainakin välillä. Ei siihen rankkaan viikkoon näköjään tarvita mäkitreenejä tai kuutta kertaa viikossa treenaamista. Eikä jokaisen treenin tarvitse olla rankka. Kokonaisuus on se juttu ja sitähän tässä nyt treenaan.

Kova 8,7 km

Tiistaina juoksin täysillä 8,7 km poluilla. Olihan se mukava juosta, kun ei tarvinnut kelloa vilkuilla. Minä vaan juoksin ja katsoin lopuksi, että miten meni. Mukavastihan se meni eli keskinopeus oli sellaiset 6:14 / km ja keskisyke 160 lyöntä minuutissa.

Kevyt 6 km

Keskiviikkona juoksin sitten palauttavan 6 km. Lenkin vauhti oli tosi hidas eli pk1 lenkki. Sitten olikin taas lepopäivä, koska perjantaina pitäisi taas mennä lujaa – minun mittapuulla lujaa.

Vetotreenit

Vetotreenit sujuivat mallikkaasti eli näin.

3×1000 m (palautus 3 min) suluissa edellinen kerta

4:52 (4:26)

4:52 (4:55)

4:26 (5:07)

Hyvin onnistui, koska viimeinen oli kovin ja kyllä tuo 4:26 kelpaa minulle.

3×400 m, 2 min palautus

1:39 (1:47)

1:45 (1:40)

1:40 (1:40)

Viimeiseen rutistin, mutta ilmeisesti eka liian kova, koska nyt irtosi vain 1:40. Ja kuvat todistakoot, että rankaa oli.

rankaa juoksemista, pakko huiliarankaa juoksemista, pakko huilia

Pitkis

Eikä se viikko loppunut vetotreeneihin vaan lauantaina juoksin pitkiksen. Matkaa kertyi 15 km ja jonkin verran päälle. Mukavasti sujui juoksu, mutta maltilla vedin eli pk-lenkki. Tai no myönnettäköön, olihan se vähän nihkeätä juosta hitaasti.

Sunnuntaina Vk1

Sunnuntaina juoksin 13 km vk1 sykkeellä. Tavoittelin kisavauhtia ja homma sujui hyvin. Oli helppoa juosta. Tähtäsin nopeutta 8 km/h, mutta nopeus taisi olla 8,7 km/h. Mutta oli helppoa ja mukavaa juosta siinä himpun verran yli aerobisen kynnyksen.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Leave a comment