Viikko 13 – Testijuoksu

Uusi ohjelma putkahti postiin ja siellä luki, että TV kova 5 km testijuoksu. No eihän siinä auttanut muu kuin, että vedin melkein saman tien New Balancet jalkaani ja suunnistin yleisurheilukentälle. Tuumin, että se olisi näin korona-aikaan sopiva paikka, koska eihän kukaan mene ikinä rataa kiertämään. Arvioni osui oikeaan, mutta äiti ja poika potkivat nurmella palloa. Mutta ei hätää etäisyyttä oli reilusti enkä yskinyt tai niistänyt räkää radalle.

Miten meni?

Alkuun tietty lämpöä juoksemalla kaksi kierrosta rataa ympäri parilla spurtilla höystettynä. Lisäksi avasin etu- ja takaketjun venytyksin. Sitten vaan rataa kiertämään. Mukavasti sujui. Ei tullut paha olo edes lopussa. Tässä ajat.

1 km aikaan 5:38
2 km aikaan 5:37
3 km aikaan 5:38
4 km aikaan 5:42
5 km aikaan 5:09

Olen tyytyväinen, koska kaikki ajat alkoivat vitosella. Lisäksi kolme ekaa kilometriä todella tasaista vauhtia.

Mäkijuoksua

Ohjelmassa oli myös mäkijuoksua ja sitä pitää treenata. Valitsin liian jyrkän mäen ja eihän se ollut hyvä juttu. Toisaalta harjoitus aktivoi kyllä pakaralihakset, joten voimatreeninä ihan ok treeni.

Polkujuoksua

Viikon päätteeksi juoksin poluilla 13 km. Nihkeästi sujui juoksu. Yksi syy siihen oli mäkitreeni ja toisaalta juoksin pitkästä aikaa maastojuoksukengillä. Mutta reitti oli mukava. Tässä yksi kuva matkan varrelta.

 

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Leave a comment