Asiakaspalvelua joulun aikohin

Hyvät uutiset ensin. Monet yritykset mainostavat, että emme lähettäneet joulukortteja vaan lahjoitimme rahat jonnekin. Asiakasta tämä ei lohduta, koska haluan valita avustuskohteeni itse ja totta kai lähetän joka vuosi joulukortteja. Onneksi on myös yrityksiä, jotka ajattelevat asiakasta. Upcloudilta tuli joulukortti. Ja joulukortissa 20 euron arvoinen voucer, jolla sain ostettua 20 euron arvosta lisää palveluita Upcloudilta. Miellyttävä joulukortti ja sitä ennen sieltä suunnasta oltiin yhteydessä ja kyseltiin kehitysehdotuksia. Ja olihan minulla montakin mm. se, että voisin ohjelmoida webpalvelimeni eli yöllä tehot minimissä, koska ei siellä silloin ruuhkaa. Samoin olisi kiva ohjelmoida sinne tehoja, jolloin odotettavissa suuri kävijämäärä.

Olen todella tyytyväinen Upcloudin asiakas, mutta siitä huolimatta etsin muita vaihtoehtoja. Ruotsalainen Glesys vaikuttaa hyvälle. Erityisen vaikutuksen teki se, että domainin hankinta sujui ja sain sen liitettyä kätevästi omaan virtuaalipalvelimeeni. Ehdotin tuota samanlaista Upcloudille, kun eka kerran kysyivät vinkkejä. Tosin hämmästyttävintä molemmissa on, että palvelu sujuu. Sain helposti tehtyä itselleni toimivan webpalvelimen. Suorastaan hämmästyttävän helppoa. Suosittelen molempia.

Joulun aikoihin tulee asioitua verkkokaupoissa. Biltema tarjoaa hyviä tuotteita, mutta se ei vaan onnistunut millään, että olisin lähettänyt tavarat eri paikkaan kuin oma osoitteeni. Joulun aikaan on lisäksi kiire. Ei vaan onnistunut, mutta yksi viesti asiakaspalveluun ja asia oli saman tien korjattu. Ja paketti meni suoraan kummipojan osoitteeseen eli toimihan se.

Maalivahdin varusteet vaativat korjausta ja tarvikkeet löytyivät helposti Shelbystä. Helppoa ja vaivatonta ja näköjään mitä ihmeellisimpiä tuotteita löytyy kuten tavallista leveämpää kuminauhaa ja pika-asennus solki 25 mm nauhalle. Isompi haaste oli löytää käsiompelukone, jolla voisi ommella nahkaa. Eli tällainen laite, jota ei meinannut löytää suomesta lainkaan.

naskali

Löytyihän se viimein paikasta Mobitive. Ja hyvä, että löytyi. Kyseessä vallan mainio laite, jolla maalivahdin varusteiden pienet korjaukset hoituu hetkessä. Miinusta 10 euron toimituskuluista ja siitä, että tuote tuli Matkahuoltoon. Täällä sivukylillä Matkahuolto ei ole auki kuin päiväsaikaan. Toista se olisi postin kansaa Siwa on aina auki ainakin kellon 21:een saakka, myös lauantaisin ja sunnuntaisin. En tiedä miten onnistuin noin sössimään, että 10 ekun hintaan matkahuoltoon. Mutta hyvä tuote ja piti sitten laittaa vaimo hakemaan kyseinen tuote.

Soneran kanssa oli hieman ongelmia, koska PIN-koodin voi tilata webin kautta. Eli sitä PIN-koodia tarvitaan kotitelkkarin osalta. No ei se onnistunut millään. Tekstarit eivät tulleet perille. No ei muuta kuin blogia kirjoittamaan. Ja Sonera vastasi eli hyvin sillä suunnalla seurataan sosiaalista mediaa. Tosin se mokkula on vielä saamatta, josta puhelimitse sovimme.

Ja lopuksi Sanoma yhtiöön. Tilasin Hesarin kokeiluksi ja hintakin oli halpa. Innostuin, että tätähän voisi jatkaa eli uutta tilausta laajemmassa mittakaavassa. Homma kuitenkin kariutui siihen, kun sain kirjeen. “Emme halua sinun joutuvan vaikeuksiin”. Instrum Justita lähetti laskun, joka oli kaksinkertainen, enää ei ollut laskua 25 ekua vaan 50 ekua. Maksoin heti, jotta en joutuisi vaikeuksiin. Samalla peruutin Mikrobitin kestotilauksen, mutta eihän se onnistunut. vaan tuli ilmoitus “Huomioithan, että tilauksesi jatkuu irtisanomisesta huolimatta voimassa olevan tilausjakson voimassaolon loppuun 20.11.2014″. No maksan senkin, mutta lehtiä ei tarvitse enää sieltä suunnalta lähettää ikinä.

Tietotekniikan  liiton jäsenyyden sanoin myös irti, mutta siellä on ruuhkaa eli saa nähdä maksanko sitäkin vielä vuoden.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Leave a comment